Alu disky-často kladené dotazy
Před montáží pneumatik, disk vždy vyzkoušejte na obě nápravy vozu. Disky na kterých byla již namontována pneumatika NELZE VRÁTIT.
Časté dotazy
Nemusím dodržovat rozměr kol, uvedený v TP? Nemusím!
Ano. Je možno použít i jiné velikosti a parametry disků, než má výrobce vozidla uvedené ve velkém technickém průkazu! Záruka na vozidlo tím není v žádném případě dotčena a není třeba souhlas výrobce vozidla. Každá přijatá objednávka je ještě jednou pečlivě kontrolována našimi techniky.
Zápis kol do technického průkazu
Chcete si koupit alu disky jiných rozměrů, než máte uvedené ve velkém technickém průkazu od výrobce vozidla? Záruka na vozidlo tím není v žádném případě dotčena a není třeba souhlas výrobce vozidla. Nový rozměr alu disků si můžete nechat dopsat do velkého technického průkazu s pomocí tzv. Typového listu.
Typový list
Dokument rozsahu jedné strany A4, na kterém je uveden konkrétní prodávaný typ alu disku, tovární značka,typ vozu,motorizace a rok výroby pro který je určen, požadované velikosti pneumatik a číslo schválení. Musí být potvrzený dovozcem zaregistrovaným na MDČR a prodejcem.
Kdy není třeba mít typový list?
Pokud již máte příslušný rozměr kola a pneumatik zapsaný ve velkém technickém průkazu a nové alu disky mají české (příp. evropské) schválení, v takovém případě Typový list, TÜV protokol ani kontrolu na STK nepotřebujete.
Co je nutné splnit pro dodatečné dopsání alu disků do velkého technického průkazu?
Potvrzení o kontrole technikem typu "K" (= technikem na kterékoliv stanici STK). Technik na STK porovná alu disky na vozidle s Typovým listem. Překlad protokolu TÜV (v praxi se obvykle na dopravním inspektorátu nepožaduje). Německý protokol TÜV o zkoušce na konkrétní typ vozidla. Dodáváme jej spolu s Typovým listem. Typový list, potvrzený autorizovaným dovozcem zaregistrovaným na MDČR a potvrzený prodejcem.
Možné komplikace zápisu do TP
K některým německým značkám alu disků zatím nelze Typový list vydat, protože výrobce alu kol sice má evropské schválení KBA, platné i pro ČR, ale ještě neposkytl souhlas se zřízením Typových listů - je to proto, že Typové listy jsou český „vynález“, který výrobci alu disků neznají. K některým typům vozidel neexistuje německý protokol TÜV, protože jsou např. staršího roku výroby nebo v Německu neexistují (např. Renault Thalia)
Co je ET?
Tzv. "zális" neboli „ET“ (z něm. Einpresstiefe) je vzdálenost mezi rovinou procházející středem disku a dosedací plochou disku. Udává se v milimetrech. ET může být i záporné číslo. Čím nižší ET, tím kola vystupují více z blatníku. Čím vyšší ET, tím jsou alu kola více schovaná v blatníku. U každého vozidla je hodnota ET jiná.
Na jedno auto je možno použít různé hodnoty ET.
Pro určení vhodných alu disků Vám slouží náš konfigurátor alu disků. Ten Vám doporučí alu disky, která je možno použít bez úprav blatníků a také tuningová kola, která již úpravu blatníků vyžadují.
Jsou v ceně šrouby/matky a pokličky?
Pokud nejde o přesně vrtaná kola, šrouby/matky jsou již zahrnuty v ceně a jsou součástí dodávky. Pokličky s logem výrobce kol jsou již v ceně. Výjimkou jsou středové "kalíšky" u off-roadových elektronů, ty nejsou součástí dodávky disků a musí se kupovat jako příslušenství.
Jiný počet šroubů? Obrázek alu kola je ilustrační.
Obrázky alu disků jsou pouze ilustrační. Alu disky jsou obvykle nafocena pouze v jedné rozteči, ale dělají se ve více variantách i jiném počtu děr. Konfigurátor tedy doporučil alu disky správně.